Halaman

5 Oktober 2018

CARA ATASI ALAHAN SEMASA HAMIL DENGAN SELAMAT

CARA ATASI ALAHAN SEMASA HAMIL DENGAN SELAMAT



Assalamualaikum... Salam ceria semua pembaca blog watiazya.

Entri hari ini wati nak kongsikan cara atasi alahan semasa hamil dengan selamat.

Anda masa hamil ada tak alami alahan.?wati belum merasainya..insyaallah rezeki tu akan datang nanti.


Alahan ketika hamil lazim berlaku kepada ibu terutama ketika trimester pertama kehamilan. Ia biasa berlaku ketika kandungan masuk 6minggu dan lazim berakhir sesudah kandungan berusia 16 minggu.

Jika anda tidak mengalaminya, maka bersyukurlah kerana alahan yang dialami ibu hamil ini sememangnya satu ujian allah yang amat menguji kesabaran dan iman seorang ibu.

Wati akan kongsikan cara atasi alahan semasa hamil supaya ibu tidak lembik akibat alahan.


Alahan berlaku disebabkan perubahan hormon dan masalah angin. Hormon hcg yang banyak dirembeskan di awal kehamilan menjadi punca alahan terjadi. 


Bagaimana mengatasi alahan semasa hamil

*ibu boleh mencuba cara atasi alahan semaxa hamil dengan cara berikut:


1) Makan sedikit dan kerap

🔸Perut yang kosong boleh menambahkan loya. Kekalkan tahap gula secara stabil dalam darah. Cuba makan makanan kering dan hambar dalam jumlah sedikit sepanjang hari.

2)Makan apa dan bila anda kehendaki

🔸Tetapi elakkan daripada makanan yang berlemak, beremah, berasid atau bergoreng dan kurangkan makan lemak secaranya amnya. Ambil makanan yang kaya dengan protien dan vitamin B seperti yogurt. Makanan yang mudah di makan dan dihadam seperti biskut juga boleh diambil.

3)Cuba minum dia antara waktu makan

🔸terutamanya jika anda rasa sukar untuk minum tanpa muntah semula. Hadkan minuman semasa makan. Pastikan anda minum dengan kerap. Cuba hisap kiub ais jika anda muntah air.

4) Dapatkan rehat yang secukupnya

🔸Ambil masa rehat dari bekerja jika perlu. Tekanan dan keletihan boleh membuatkan mabuk kehamilan lebih teruk.

5) Hidu buah lemon

🔸Bau sepotong buah lemon boleh mengurangkan loya anda. Tambahkan beberapa hiris buah lemon ke dalam teh ais atau air berkarbonat.


Wati kongsikan juga testimoni puan fitriyatul asyiqin.


SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3
TESTIMONI 22 : FITRIYATUL ASYIQIN

[IBU HAMIL CERGAS BERTENAGA DENGAN AMALKAN SET HAMIL SHAKLEE]
.

Assalamualaikum. Nama saya Fitriyatul Asyiqin binti Mohd Rudin. Berumur 29 tahun dan mempunyai 2 orang anak.
.

Pengalaman saya sepanjang mengamalkan Set Hamil Shaklee sepanjang tempoh kehamilan anak ke 2 saya sangat berbeza berbanding anak sulung saya yang mana masa anak sulung saya mengambil supplemen lain.
.

Sepanjang kehamilan anak ke 2 saya alhamdulillah saya tiada masalah yang besar HB cantik cuma alahan je ada tapi berbeza anak sulung dulu yang mana rahim saya lemah dan terpaksa disuntik ubat kuatkan rahim sejak kandungan berusia 5 bulan dan saya mengalami bleeding sepanjang kehamilan. Aktiviti saya juga terpaksa dikurangkan kerana terpaksa berehat dikatil atas nasihat doktor pakar sakit puan.
.

Alhamdulillah sepanjang kehamilan ke 2 saya mengambil fullset Set Hamil Shaklee yang mana mengandungi ESP, Vitalea Multivitamin, B-Complex, Ostematrix, Vitamin C dan juga Omega Guard. Ianya banyak membantu saya kekal cergas sepanjang 41 minggu usia kehamilan saya. Dan ESP dalam Set Hamil ini juga membantu untuk kesihatan dan kuatkan rahim.
.

Sehingga ke saat akhir kehamilan saya yang ke 2 ini masih mampu memandu kereta sendiri menghantar dan ambil anak dari sekolah. Sangat berbeza berbanding kandungan pertama dulu yang mana saya rasa ketika kehamilan ke 2 ini saya lebih cergas dan bertenaga.
.

Dan berat badan saya ketika hamil kali ke 2 ni sangatlah berbeza dengan yang pertama. Yang pertama dulu hampir mencecah 90kg tapi kali ke 2 ni tak sampai pun 80kg.
.

Dan Alhamdulillah sangat anak ke 2 ni tiada masalah jaundice. Saya kategori darah O positif yang mana selalunya dimomokkan tak boleh elak dari masalah jaundice nih. Masa anak sulung saya dulu trauma rasanya hampir sebulan jaundice tak hilang sampailah nak cucuk sebulan baru turun jaundisenya.
.

Alhamdulillah syukur Ya Allah. Dan kalini saya sedang berpantang dan mengamalkan fullset Set Berpantang Shaklee pula.

Inilah Shaklee Effect saya.




Sekiranya berminat nak cuba set ni boleh hubungi..

WATI       : 0182964246
FB            : WATIAZYA
IG            : WATIAZYA_SHAKLEETERENGGANU

COD BANDAR CUKAI, CHENDOR, JERANGAU, PAKA.

POS SELURUH MALAYSIA, SABAH DAN SARAWAK.






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

CIK WATI SHOPP PENGEDAR SHAKLEE KEMAMAN YANG AKTIF.COD BANDAR CUKAI,BERENJUT,DUNGUN. © . Designed by MaisarahSidi.com