Halaman

28 Januari 2018

CARA MENGATASI BIJI KOLESTROL

CARA MENGATASI BIJI KOLESTROL

Hai...entry wati kali ini tentang bagaimana cara mengatasi biji kolestrol ni.
.
.
.



Ada bintik dekat bawah mata?bukan jerawat tapi bintik ini tak hilang-hilang.Walau macam-macam cara buat tapi bintik ini ada bawah kulit,bukan kat luar macam jerawat.Rupanya inilah kolestrol jahat yang sudah mula munculkan diri.

.
.

Bagaimana boleh terjadinya bintik kolestrol.Bintik kolestrol ini berlaku macam ada benjolan di bawah kulit terutama biasanya sekitar mata ,kerana salur darah mengandungi kolestrol tinggi.

Bintik kolestrol boleh berlaku dengan keadaan di mana seseorang itu selalu mengamalkan gaya hidup kurang sihat.

.
.
.

TIPS DAN CARA MENGATASI BIJI KOLESTROL

-Kurangkan makanan berlemak dan tinggi kolestrol.

-Ambil banyak makanan yang mengandungi kolestrol baik dan tinggalkan kolestrol jahat.

-Jauhkan dari kerap mengambil makanan yang meningkatkan lagi paras kolestrol jahat seperti daging,marjerin dan desert yang manis-manis.

-Ambil banyak buah-buahan segar dan juga sayur-sayuran kerana ia juga boleh membantu mengurangkan kolestrol dalam badan anda.

-Tingkatkan pengambilan makanan yang boleh meningkatkan paras lemak baik seperti kekacang,avocado,olive oil,pengambilan yang teratur boleh membantu anda menurunkan paras kolestrol yang ada.

-Ambil omega 3

-Lebihkan hidangan ikan.
Kalau boleh makan daging seminggu sekali dah cukup.Selebihnya ambil ikan.Ikan yang bagus adalah ikan laut dalam macam ikan sardin,macherel dan salmon.

-Tambahkan bawang putih dalam hidangan anda.Ia berfungsi sebagai anti radang di mana kolestrol akan meningkat dengan adanya proses keradangan dalam badan.

.
.
.

Disini juga wati ingin kongsikan testimoni tentang masalah yang di alami beliau..

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4
TESTIMONI 27 : OLIVIA JESSICA ANDREW
.
[TAHAP SISTEM IMUNITI TUBUH MENINGKAT,BUTIR KOLESTROL PUN JATUH]
.

Saya Olivia ingin kongsikan kisah anak saya dan saya sekali yang mendapat manfaat daripada vitamin Shaklee.
.

Baru-baru ni anak kedua saya Awon demam, selsema dan batuk. Sudah di bawa ke klinik, tapi semua ubat sangat payah untuk bagi Awon makan. Puas dipujuk dan dipaksa untuk makan ubat, akhirnya habis muntah ke baju dan ke lantai jua.
.

Akhirnya Omega Guard tu saja ubatnya bagi mencairkan kahak. Lumur HB seluruh badan supaya berpeluh. Kurangkan panas badan.
.

Ibu menyusu ambil Nutriferon, Garlic Complex dan Vivix untuk mempercepatkan proses penyembuhan dan kuatkan antibodi mummy dan dia sekali.
.

Saya konsisten ambik ketiga-tiga vitamin ini disamping vitamin rutin saya Vitamin C dan Lecithin selama seminggu. Saya juga jaga pemakanan dan ambil ubat-ubatan mengikut waktu yang dinasihatkan doktor sebab waktu itu saya pun kurang sihat akibat terjangkit daripada seisi keluarga yang diserang penyakit demam, selsema dan batuk.
.

Seminggu selepas itu Awon semakin sihat dan begitu juga saya. Tapi yang lebih menggembirakan hati saya, butir kolestrol di leher saya telah jatuh. Tinggal bekas sahaja. Gembiranya saya.
.

Ini kerana Vivix, Lecithin dan Garlic Complex merupakan vitamin cadangan bagi mengawal kolestrol jahat dalam tubuh. Semoga perkongsian saya ini bermanfaat buat anda semua. Sekian.

.
.
.





Sekiranya berminat...boleh hubungi ...

WATI:0182964246

FB     :WATIAZYA

IG     :WATIAZYA_SHAKLEETERENGGANU


SID AKTIF DI KEMAMAN DAN DUNGUN

COD BANDAR CUKAI,GELIGA DAN

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

CIK WATI SHOPP PENGEDAR SHAKLEE KEMAMAN YANG AKTIF.COD BANDAR CUKAI,BERENJUT,DUNGUN. © . Designed by MaisarahSidi.com